Tuesday, March 1, 2011

Bagaimana Ku Tafsir Hatinya (26 Dis 2010)

"Bidadari, bidadari Temanilah resahku Bidadari, bidadari Tenangkanlah jiwaku Sumpah setia hidup mati Selamanya Kerana kau isteriku Isteriku tercinta pelengkap rusuk kiriku Bidadari, bidadari Jadilah pedampingku Bidadari, bidadari Jadilah sang setia Kerna cinta cinta suci Buktinya..."

Nyanyian mendayu Munif Ahmad berjya gugurkan air mata yang kutahan dalam kesibukan kerja yang semakin bertimbun.. ya Allah..

Kau mengerti bahawa bagaimana aku ingin menjadi bidadari syurga andai aku sebaliknya,

Impian, anganku ingin mencari keredhaanmu,

padahal setiap waktu dosaku bagai angin yang menampar pipi,

ya Allah,

sesungguhnya Kau yang mengetahui bisik hati ku,

Walau aku jauh di hujung dunia,

titip doaku tidak pernah putus,

Untuk insan yang bernama SUAMI...

Sesungguhnya aku tidak mampu selami hatinya,

tidak pernah mengerti menafsir,

sedang mu Ya Allah lebih mengetahui,

ya Rahman,

Dekatkan aku paduMu melebihi segalanya,

Tika aku tidak mampu mengadu pada dunia,

Tika dunia leka memeluk dan memuja,

apalah daya aku untuk terus berharap,

Melainkan kebahagiaan hakiki yang kau janjikan...

Tika ini,

Kau menjadi kegembiraan dan kekuatan,

Aku ingin terus berharap padamu,

agar suatu ketika,

aku layak bergelar bidadari syurga..

No comments:

Post a Comment