Friday, August 14, 2009

Bitung




Bitung,
Sebelum ini xpenah pun nak tau dekat mana letaknya alam Allah yg satu ni..
Then, tetiba nak tau sangat sampai xpuas tgk dlm google map sony nih..
Indonesia..
Sulawesi=celebes
xjauh dah tu..
Anyway..
2hari demam teruk mmg buat jd tpk mcm2
dia belayar lagi kali ni pegi bitung..
Jadi kaitan bitung td adalah kerana dia..

Nak jadi cerita demam masa dia belayar buat ak pk banyak
apatah lagi bila teringat tetumpah cerek panas atas kaki sebab xlarat nak angkat..
lagi lah parah..
tu lah kata org..
kalo dah jatuh ditimpa tangga..
tp..
ujian Allah itu ada dimana aje..
tinggal lagi nak lihat kita tabah ke tidak..
satu lg..
bila kita sakit baru kita tpikir dosa yg banyak
kalo ikut xterhabis dosa dek demam yg panas tu..

masa kena air panas..
baru terpikir pasal panas neraka..
sedangkan kat dunia ni 1/70 aje??
Ya Alllah..
ampunkan aku..
ni baru sikit..
hmm..tp betul2 buat aku takut..

Hmm..sebenarnya aku risau
mampu x aku nak menjalani hidup
sebagai suri seorang pejuang negara..
yg setia menyokong..
berdiri kukuh di belakang
menjadi kekuatan dia
bila pergi belayar..

mampu kah aku menjadi suri,
andai ditakdir aku dpt hdup bsama,
sedankan itu cita yg kami bina bersama..
hmm..nak jaga maruah suami, diri, dan anak2 nati??
layakkah aku??

mama selalu berpesan..
hati2 buat kerja
ingat ma kat mana pun kamu berada
jangan cuai, leka, bla-bla..
semua pun untuk kebaikan ak katanya..

aku yakin sedikit sebanyak dr kata-kata dia
banyak benarnya dari tidak..
yg penting aku mengharapkan doa dari dia..
mama..abah...maaf..

hmm..kisah bitung mungkin membuat aku terpikir lagi..
tanggungjawab ak sebagi isteri, ibu dan anak kelak..
moga suatu hari aku jua dapat jejak kan kaki di sini..
dengar2 tempat di berdekatan dengan pulau..
dapat snorkeling pun ok..
kalo xdpt jugak
tgk keindahan ciptaan Allah pun dah ok..
Semoga dia kat sana dpt menikmati alam Allah dengan baik..
InsyaAllah..

tunggu ya bitung..

No comments:

Post a Comment